Asiakasrekisteri ja asiakastiedon hallinta

Asiakasrekisteri

Yrityksen asiakasrekisteri sisältää keskeiset tiedot asiakkaista, kuten yritystiedot, kontaktien nimet, puhelinnumerot, postiosoitteet ja sähköpostiosoitteet. Monissa pienissä organisaatioissa näitä tietoja hallinnoidaan vielä Excel-tiedostoissa tai henkilöstön sähköpostien yhteystiedoissa.

Asiakasrekisteriohjelma

Pelkkä asiakasrekisteriohjelma, joka on tarkoitettu puhtaasti asiakastietojen hallintaan, alkaa olla jo harvinaisuus. Asiakastietoja hallinnoidaan tyypillisesti myös toiminnanohjausjärjestelmissä, mutta kattavimmat asiakastietojen tallennusmahdollisuudet löytyvät CRM-ohjelmistoista, joissa asiakkaiden perustietojen lisäksi voidaan käsitellä tehokkaasti myös myyntiin ja asiakasviestintään liittyviä tietoja sekä aktiviteetteja.

asiakasrekisteri-asiakasrekisteriohjelma

asiakasrekisteri

Asiakasrekisteri – päivitys ja tuoreutus

Ajantasainen asiakasrekisteri on kaiken lähtökohta ja sen tuoreutus on prosessi, josta tulee erikseen huolehtia. Vääriä tai vanhentuneita asiakas- tai myyntitietoja sisältävä asiakastietokanta voi aiheuttaa kiusallisia tilanteita ja pahimmassa tapauksessa jopa kauppojen menetyksiä. Asiakastietokannan päivittäminen on kaikkien asiakkaisiin yhteydessä olevien työntekijöiden vastuulla ja mahdollisimman monella työntekijällä tulisi olla pääsy asiakasrekisteriin. Asiakastietojen tuoreuttamiseen ja siivoamiseen on tarjolla myös ulkoistettuja palveluita, joilla voidaan päivittää asiakastiedot ajantasalle. Joissain CRM-ohjelmistoissa on myös integraatio jonkin asiakastietorekistereitä hallinnoivan palveluntarjoajan tietokantaan, kuten Suomen Asiakastieto tai Fonecta. Tällä tavoin voidaan välttää manuaalista työtä ja siitä aiheutuvia virheitä.

Asiakasrekisteri haltuun CRM-järjestelmällä

Zoho CRM on maailmalla suosittu ja Internetissä pilvipalveluna toimiva asiakasrekisteriohjelma, johon sisältyy myös myyntiputken hallinta ja paljon muita hyödyllisiä ominaisuuksia.

Ohjelmisto sisältää sekä asiakasrekisterin että markkinointirekisterin, joten se on erittäin hyödyllinen työkalu asiakastietojen hallintaan ja ryhmittelyyn. Perustietojen lisäksi asiakkaille on mahdollista tallentaa myös myyntiin liittyvää tietoa kuten vapaamuotoisia muistiinpanoja sekä tietoja puheluista ja tapaamisista. Ohjelman automaattiset muistutukset helpottavat myyntityötä ja asiakassuhteiden hallintaa.

Asiakasrekisteriohjelma pilvipalveluna

Perusta asiakasrekisteri parissa minuutissa ottamalla käyttöön Zoho CRM Free versio, joka on ilmainen asiakasrekisteriohjelma 1-10 käyttäjälle. Standard versiosta alkaen voit mukauttaa asiakaskortit ja niiden kentät omiin tarpeisiisi.

Olemassa oleva asiakasrekisteri saadaan helposti siirrettyä ohjelmaan esimerkiksi Excel-tiedostosta. Ilmaisversioon voit luoda käyttäjätunnukset 1-10 henkilölle. Alla olevasta linkistä pääset luomaan käyttäjätunnuksen ja salasanan. Voit kirjautua asiakasrekisteriohjelmaan missä ja milloin tahansa, kunhan käytössäsi on tietokone tai älypuhelin ja Internet-yhteys.

Ilmainen asiakasrekisteriohjelma 1-10 käyttäjälle!

Ilmaisversion käyttöönotto

  • Täytä lomakkeen tiedot ja ”Sign Up” 
  • Klikkaa Zohon email vahvistuslinkkiä
  • Luo salasana ja kirjaudu: Log In

Miksi rekisteröityä?

  • Ilmainen asiakasrekisteriohjelma
  • Saat Zoho CRM pikaoppaan
  • Selaimella toimiva pilvipalvelu

ilmainen-crm

Onko se todellakin ilmainen?

Kyllä on, Zoho CRM Free ei ole rajoitettu kokeiluversio vaan helppokäyttöinen ilmainen asiakasrekisteriohjelma (CRM) pienelle yritykselle tai tiimille. Sillä voit mm. perustaa asiakasrekisterin, kirjata muistiinpanoja sekä hallita myyntiä ja asiakaspalvelua. Zoho ohjelmistoilla on jo yli 15 miljoonaa käyttäjää.

Ovatko tietoni turvassa?

Zoho suhtautuu tietoturvaan erittäin vakavasti ja siitä pidetään hyvää huolta. Esimerkiksi datakeskusten fyysistä turvallisuutta valvotaan kameroin ja kulkua seurataan 24/7/365. Ohjelmistojen ja verkon turvamekanismit sisältävät kaikkein moderneimmat menetelmät ja tunkeutumisen estojärjestelmät.

Miten voin lopettaa ohjelmiston käytön?

Halutessasi voit ottaa itse tiedot ulos Excel-muodossa (export) tai tilata varmuuskopion koko tietokannasta ja lopettaa ohjelmiston käytön kokonaan. Myös maksullisen version voit koska tahansa muuttaa takaisin Free versioksi ja jatkaa ilmaisversion käyttäjänä.