CRM-järjestelmän käyttöönotto – vältä sudenkuopat!

#1 Zoho CRM

Zoho on edelläkävijä pilvipalveluissa ja sen ohjelmistot on koeponnistettu miljoonien loppukäyttäjien toimesta. Valitse CRM, jonka käyttöönotto ei ole ikuisuusprojekti.

#2 Projektitiimi

Paraskaan hanke ei lennä ilman sitoutuneita ihmisiä. CRM-projekti on muutoshanke, jota pitää tukea ja ohjata. Viimekädessä onnistuminen on kiinni loppukäyttäjistä.

#3 Pyydä apua

Projekti aloitetaan liiketoiminnan tarpeista ja asiakashallinnan prosesseista. CRM-järjestelmä räätälöidään tukemaan ja tehostamaan tiimisi päivittäistyötä.

Tyypilliset CRM-käyttöönoton sudenkuopat Samin ja Kimmon käsittelyssä – katso 2 minuutin video !

Sähköposti

Nimi

Puhelinnumero

Yritys/Yhteisö

onnistunut-crm-käyttöönotto

Lataa maksuton opas!

Onnistunut CRM-käyttöönotto

  • CRM käyttöönotto sudenkuopat
  • Käyttöönottoprojektin vaiheet
  • Loppukäyttäjien motivointi
  • Muut käytännön vinkit
  • Lataa opas ja ja lue vinkit!

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Onko käyttöönotto raskas prosessi?

Ei todellakaan ole. Pilvipalveluna käyttöönotettavan Zohon etuna on erittäin nopea ja joustava käyttöönottoprosessi. Järjestelmä voidaan avata peruskäyttöön jopa muutaman päivän kuluessa käyttöönoton aloittamisesta. Voit itse keskittyä liiketoimintaasi ja me huolehdimme lopusta.

Voinko tehdä sen itse?

Mikäli sinulla on korkeintaan muutama käyttäjä ja tarvitset käyttöösi ainoastaan yksinkertaisen asiakasrekisterin, niin voit toki tehdä käyttöönoton itse. Vähänkään suuremmille ja vakavissaan myyntitoimintaan panostaville organisaatioille suosittelemme käyttöönottopalvelua.

Mitä käyttöönottoon kuuluu?

Aloitamme työpajalla, jossa tarkennetaan käyttöönoton laajuus ja aikataulu. Sen jälkeen toteutamme CRM-ratkaisun avaimet käteen periaatteella. Teknisen käyttöönoton lisäksi järjestelmään viedään asiakastiedot ja mahdollinen muu data. Tarvittavat koulutukset sovimme tapauskohtaisesti.

Mitä käyttöönottoon ei kuulu?

Datan siivoaminen. Excel-tiedostoista, vanhasta ohjelmistosta tai muista tietokannoista siirrettävän asiakastiedon siivoaminen kuuluu pääsääntöisesti palvelun tilaajalle. Voimme kuitenkin erillisenä palveluna poistaa esimerkiksi duplikaatteja, korjata perustietoja tai tehdä muita erikseen sovittavia toimia.

Entä sudenkuopat?

CRM-käyttöönotto voi mennä pieleen monella tavalla. Omatoimisessa käyttöönotossa epäonnistumisen riski on erityisen suuri, mutta syy voi olla myös järjestelmän puutteissa tai teknologiaan keskittyvässä palvelutoimittajassa, joka ei ymmärrä liiketoimintasi tarpeita.

Muu usein kysytty kysymys?

Lisätään tänne lähiaikoina kunhan meidän Maunolla on taas inspiraatiota. Sitä odotellessa voisit vaikka pyytää meiltä tarjouksen käyttöönottopalvelusta. Kiitos mielenkiinnostasi 🙂