CRM Asiakkuudenhallinta

Asiakkuudenhallinta

Asiakkuudenhallinta (CRM) on toimintafilosofia, jolla kehitetään asiakassuhteita ja myyntiä. Kysymys ei siis ole pelkästään järjestelmistä, teknologoista tai prosesseista. Sen ytimessä on asiakaslähtöinen ajattelu ja myyntikulttuurin kehittyminen koko organisaatiossa.

Asiakkuudenhallintajärjestelmä

CRM-järjestelmä on työkalu myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehostamiseksi. Asiakkuudenhallintajärjestelmä sisältää tyypillisesti ainakin asiakastiedot, asiakasviestinnän muistiinpanot, markkinointikampanjat sekä myyntiputken ja myynnin raportit. Pilvipalveluna toteutettu online CRM on syrjäyttänyt perinteiset palvelinpohjaiset CRM-järjestelmät ja tuonut ammattitason työkalut järkevään hintaan pk-yritysten saataville.

support-woman-etusivu

Asiakkuudenhallinnan hyödyt

  • Asiakas- ja myyntitiedot keskitetysti yhdessä paikassa
  • Helpottaa myynnin ja markkinoinnin päivittäistyötä
  • Lisää myyntiä sekä nykyisille että uusille asiakkaille
  • Tukee ja helpottaa myynnin johtamista
  • Systematisoi myynti- ja markkinointiprosesseja
  • Tarkentaa myynnin ennusteita
  • Edistää myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä.

CRM-järjestelmän hankinta

  • Asiakkuudenhallinta – käy läpi prosessit
  • Tunnista missä ovat suurimmat haasteesi
  • Varmista johdon sitoutuminen hankkeeseen
  • Selvitä tarjonta (ohjelmistot, palvelut ja tuki)
  • Vertaa järjestelmien käytettävyyttä
  • Valitse nykyaikainen ja skaalautuva ohjelmisto
  • Hyödynnä asiantuntijan apua.

Sähköposti

Nimi

Puhelinnumero

Yritys/Yhteisö

onnistunut-crm-käyttöönotto

Lataa opas:

Onnistunut CRM-käyttöönotto

  • Sudenkuopat
  • Projektin vaiheet
  • Muutoksen hallinta
  • Käyttöönottoprosessi
  • Muut käytännön vinkit
  • Lataa opas ja lue vaikka heti!

Liiketoiminnan tavoitteet ja prosessit

Asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttöönotossa on lähdettävä liikkelle liiketoiminnan ja myynnin tavoitteista. Projektin alussa on syytä tarkastella kriittisesti myös myynnin, markkinoinnin tai asiakaspalvelun prosesseja. On tärkeää räätälöidä järjestelmä omiin tarpeisiin sopivaksi eikä vain keskittyä automatisoimaan olemassaolevia ja kenties jo vanhentuneita toimintatapoja.

Hyödyt esiin korkealla käyttöasteella

Asiakkuudenhallintajärjestelmän käyttö ja hyödyntäminen myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehostamisessa sekä myynnin johtamisessa on arkipäivää kaikissa menestyvissä myyntiorganisaatioissa. CRM:n käyttöaste on näissä organisaatioissa erittäin korkealla tasolla ja asiakkuudenhallinnan hyödyt on hyvin ymmärretty ja tiedostettu. Myyntiprosessi ja muut myynnin käytännöt on rakennettu niin, ettei myyminen järjestelmän ohi ole mahdollista.

iStock_000025850414_400px

Asiakassuhteiden ja myynnin kehittämistä

Asiakkuudenhallinta on ennen kaikkea asiakassuhteiden ja myynnin kehittämistä. Kannattaa siis valita järjestelmä, jolla on helppo hallita päivittäistä asiakasviestintää ja tehostaa sekä tiimin että yksittäisien myyjien myyntiaktiviteetteja. Helppokäyttöisyys ja mahdollisuus automatisoida rutiineja ovat hyvän järjestelmän tunnusmerkkejä. Moderni ohjelmisto integroi myös markkinoinnin ja asiakaspalvelun tiedot osaksi kokonaisuutta.

CRM järjestelmä myynnin johtamisessa

CRM auttaa myyntistrategian toimeenpanossa, koska niin myynti, markkinointi kuin johtokin voivat seurata reaaliajassa myyntitoimintaa ja tavoitteiden toteutumista. Kun järjestelmä pidetään ajantasalla, niin mitään erillistä raportointia ei tarvita. Luotettavien myyntiennusteiden tuottaminen suoraan myyntiputkesta on yksi asiakkuudenhallintajärjestelmien keskeisistä hyödyistä. Lisää aiheesta CRM myynnin johtamisessa…

Käyttöönottopalvelu

Asiakkuudenhallintajärjestelmä käyttöön hallitusti

Varmista onnistunut CRM-käyttöönotto palvelumme avulla. Keskity omaan liiketoimintaasi ja anna meidän hoitaa käyttöönottoprojekti vaivattomasti avaimet käteen periaatteella.

Lue lisää

Järjestelmän vaihtopalvelu

Onko sinulla kallis tai monimutkainen CRM?

Palvelumme on tarkoitettu sinulle, joka tuskailet tarpeisiisi sopimattoman järjestelmän kanssa. Meillä on valmiit prosessit, joilla voimme siirtää tiedot Zohoon kaikista yleisimmistä järjestelmistä.

Lue lisää

Nykyaikainen CRM-ratkaisu

Kaikki tarvitsemasi yhdessä järjestelmässä

Myynnin tarpeisiin skaalautuva Zoho haastaa perinteiset järjestelmät erinomaisella käyttöliittymällä sekä edistyksellisillä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun integraatioilla.

Lue lisää