Zoho CRM käyttöönotto avaimet käteen projektina

#1 Hyvä CRM

Zoho on edelläkävijä pilvipalveluissa ja sen ohjelmistot on koeponnistettu miljoonien loppukäyttäjien toimesta. Valitse CRM, jonka käyttöönotto ei ole ikuisuusprojekti.

#2 Oikea projektitiimi

Paraskaan hanke ei lennä ilman sitoutuneita ihmisiä. CRM-projekti on muutoshanke, jota pitää tukea ja ohjata. Viimekädessä onnistuminen on kiinni loppukäyttäjistä.

#3 Käyttöönottopalvelu

Projekti aloitetaan liiketoiminnan tarpeista ja asiakashallinnan prosesseista. CRM-järjestelmä räätälöidään tukemaan ja tehostamaan tiimisi päivittäistyötä.

CRM-käyttöönotto on paljon muutakin kuin vain järjestelmäprojekti!

Video – Plan your implementation (09:10)

  • Projektin tavoitteet ja prioriteetit
  • Myynnin ja asiakashoidon prosessit
  • Liiketoiminnan vaatimukset järjestelmälle
  • Projektitiimin valinta
  • Loppukäyttäjien sitouttaminen
  • Dokumentointi ja pelisäännöt

CRM-käyttöönotto – usein kysyttyjä kysymyksiä

Onko käyttöönotto raskas prosessi?

Ei ole. Pilvipalveluna käyttöönotettavan Zohon etuna on erittäin nopea ja joustava käyttöönottoprosessi. Järjestelmä voidaan avata peruskäyttöön jopa alle viikon kuluessa käyttöönoton aloittamisesta. Voit itse keskittyä liiketoimintaasi ja me huolehdimme lopusta.

Mitä käyttöönottoon kuuluu?

Aloitamme työpajalla, jossa tarkennetaan käyttöönoton laajuus ja aikataulu. Sen jälkeen toteutamme CRM-ratkaisun avaimet käteen periaatteella. Teknisen käyttöönoton lisäksi järjestelmään viedään asiakastiedot ja muu data. Koulutukset sovitaan tapauskohtaisesti.

Entä sudenkuopat?

Käyttöönotto voi mennä pieleen monella tavalla. Itse tekemällä harvoin säästää ja ajankäyttökin on pois omasta tekemisestä. Käyttöönottopalvelun avulla vältät tyypilliset sudenkuopat ja saat juuri sinun tarpeeseesi räätälöidyn järjestelmän.

Voinko tehdä sen itse?

Mikäli sinulla on korkeintaan muutama käyttäjä ja tarvitset käyttöösi yksinkertaisen asiakasrekisterin, niin voit toki tehdä käyttöönoton itse. Ammattimaisesti myyntitoimintaan panostaville organisaatioille suosittelemme käyttöönottopalvelua.

Mitä käyttöönottoon ei kuulu?

Datan siivoaminen. Excel-tiedostoista, vanhasta ohjelmistosta tai tietokannoista siirrettävän tiedon siivoaminen kuuluu palvelun tilaajalle. Voimme toki erillisenä palveluna poistaa duplikaatteja tai tehdä muita datan korjaustoimenpiteitä.

Muu usein kysytty kysymys?

Lisätään tänne kun ajankohtaista. Sitä odotellessa voit vaikka pyytää meiltä tarjouksen tai ladata maksuttoman oppaan käyttöönotosta 🙂