Asiakkuudenhallinta eli CRM

Asiakkuudenhallinta (CRM) toimintamallina

Kun asiakkuudenhallinta jalkautetaan johtamis- ja toimintamallina, niin organisaatio pyrkii kehittämään liiketoimintaansa hyvää asiakassuhteiden hoitoa korostamalla. CRM lyhenne tulee sanoista Customer Relationship Management ja on siis paljon laajempi käsite kuin vain järjestelmä tai asiakkuudenhallinnan prosessi. Toimintamallin ytimessä on asiakaslähtöisen ajattelun ja myyntikulttuurin kehittyminen koko organisaatiossa ja sen toiminnassa. Taustalla on ymmärrys siitä, että mitä paremmin asiakkaat ja asiakastarpeet tunnetaan, sitä paremmin asiakkaita voidaan palvella ja sitä enemmän ja helpommin heille voidaan myös myydä.

CRM työkalu ja järjestelmä

CRM-järjestelmä on ennen kaikkea työkalu myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehostamiseksi. Käytännössä se on tietokanta, johon pyritään keräämään mahdollisimman paljon tietoa asiakkaista ja potentiaalisista asiakkaista mikä auttaa tunnistamaan myyntimahdollisuuksia. Myös asiakaspalvelun laatu paranee kun järjestelmästä saadaan helposti historiatietoa aikaisemmista aktiviteeteista ja asiakkaiden yhteydenotoista.

crm

Asiakkuudenhallinta vai -hoito?

Asiakkuudenhallinta on ennen kaikkea asiakassuhteiden kehittämistä ja luottamuksen rakentamista, mutta myös priorisointia ja kannattaviin asiakkuuksiin panostamista. Toimintaa tukee parhaiten järjestelmä, jolla on helppo hallita suurtakin asiakastietokantaa ja varmistaa säännöllinen yhteydenpito asiakkaisiin. Helppokäyttöisyys ja hyvät raportointiominaisuudet ovat järjestelmän perusvaatimuksia.

CRM-järjestelmän hyödyt

  • Asiakas- ja myyntitiedot keskitetysti saatavilla
  • Systematisoi myyntitoimintaa ja asiakaspalvelua
  • Helpottaa asiakasrajapinnassa toimivien päivittäistyötä
  • Lisää myyntiä sekä nykyisille että uusille asiakkaille
  • Tukee ja helpottaa myynnin johtamista
  • Tarkentaa myynnin ennusteita ja budjetointia
  • Edistää myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä.

Käyttöönottopalvelu

Varmista onnistunut CRM-käyttöönotto palvelumme avulla. Keskity omaan liiketoimintaasi ja anna meidän hoitaa käyttöönottoprojekti vaivattomasti avaimet käteen periaatteella.

Lue lisää

Järjestelmän vaihtopalvelu

Palvelumme on tarkoitettu sinulle, joka tuskailet tarpeisiisi sopimattoman järjestelmän kanssa. Meillä on valmiit prosessit, joilla voimme siirtää tiedot Zohoon kaikista yleisimmistä järjestelmistä.

Lue lisää

Nykyaikainen CRM-työkalu

Myynnin tarpeisiin skaalautuva Zoho haastaa perinteiset järjestelmät erinomaisella käyttöliittymällä sekä edistyksellisillä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun integraatioilla.

Lue lisää