CRM – Customer Relationship Management

CRM toiminta-ajatuksena

CRM (Asiakkuudenhallinta) on johtamis- ja toimintamalli, jolla kehitetään asiakassuhteita ja myyntiä. CRM lyhenne tulee sanoista Customer Relationship Management ja on paljon laajempi käsite kuin vain järjestelmä tai asiakkuudenhallinnan prosessi. Toimintamallin ytimessä on asiakaslähtöisen ajattelun ja myyntikulttuurin kehittyminen koko organisaatiossa ja sen toiminnassa. Taustalla on ymmärrys siitä, että mitä paremmin asiakkaat ja asiakastarpeet tunnetaan, sitä paremmin asiakkaita voidaan palvella ja sitä enemmän ja helpommin heille voidaan myös myydä.

CRM on myös järjestelmä ja työkalu

CRM-järjestelmä on ennen kaikkea työkalu myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun tehostamiseksi. Käytännössä se on tietokanta, johon pyritään keräämään mahdollisimman paljon tietoa asiakkaista ja potentiaalisista asiakkaista mikä auttaa tunnistamaan myyntimahdollisuuksia. Myös asiakaspalvelun laatu paranee kun järjestelmästä saadaan helposti historiatietoa aikaisemmista aktiviteeteista ja asiakkaiden yhteydenotoista.

crm

Asiakassuhteiden hoitaminen keskiössä

Asiakkuudenhallinta on ennen kaikkea asiakassuhteiden kehittämistä ja luottamuksen rakentamista. Päivittäistoiminnan tueksi kannattaa siis valita järjestelmä, jolla on helppo hallita suurtakin asiakastietokantaa ja varmistaa oikea-aikainen ja monikanavainen yhteydenpito. Helppokäyttöisyys ja mahdollisuus automatisoida rutiineja ovat myös hyvän järjestelmän tunnusmerkkejä.

CRM:n hyödyt

  • Asiakas- ja myyntitiedot keskitetysti saatavilla
  • Systematisoi myyntitoimintaa ja asiakaspalvelua
  • Helpottaa asiakasrajapinnassa toimivien päivittäistyötä
  • Lisää myyntiä sekä nykyisille että uusille asiakkaille
  • Tukee ja helpottaa myynnin johtamista
  • Tarkentaa myynnin ennusteita ja budjetointia
  • Edistää myynnin ja markkinoinnin yhteistyötä.

Käyttöönottopalvelu

Varmista onnistunut CRM-käyttöönotto palvelumme avulla. Keskity omaan liiketoimintaasi ja anna meidän hoitaa käyttöönottoprojekti vaivattomasti avaimet käteen periaatteella.

Lue lisää

Järjestelmän vaihtopalvelu

Palvelumme on tarkoitettu sinulle, joka tuskailet tarpeisiisi sopimattoman järjestelmän kanssa. Meillä on valmiit prosessit, joilla voimme siirtää tiedot Zohoon kaikista yleisimmistä järjestelmistä.

Lue lisää

Nykyaikainen CRM-ratkaisu

Myynnin tarpeisiin skaalautuva Zoho haastaa perinteiset järjestelmät erinomaisella käyttöliittymällä sekä edistyksellisillä myynnin, markkinoinnin ja asiakaspalvelun integraatioilla.

Lue lisää